Menu
Sluiten
Afspraak maken

U kunt natuurlijk altijd een online afspraak plannen. Vul hiervoor het intake formulier in.

Elburg

Industriestraat 18 A-B

8081 HG Elburg

 

Oosterwolde

Zwarteweg 15

8097 PR Oosterwolde

Openingstijden
Maandag
07:30 - 21:00 uur
Dinsdag
07:30 - 20:30 uur
Woensdag
07:30 - 21:00 uur
Donderdag
07:30 - 20:00 uur
Vrijdag
07:30 - 18.00 uur
Zaterdag
08:00 - 11.30 uur
Zondag
Gesloten

Begeleiding hardlopers

De professionele begeleiding ter voorbereiding op jouw sportieve evenement of wekelijkse training!

Voor wie?
Of je nou nooit verder dan 5 kilometer hebt gerend of je halve marathon tijd wil verbeteren, het programma is volledig gepersonaliseerd en daarom toegankelijk voor iedere loper. Door middel van een intakegesprek brengen we jou als atleet in kaart zodat onze programma’s voldoen aan jouw persoonlijke voorkeuren.

 

Waarom onze begeleiding bij hardlopen?

Trainingszones

Een effectieve manier voor het verbeteren van jouw uithoudingsvermogen en loopprestaties is het trainen op basis van hartslagzones. Vaak wordt er een schatting gemaakt van deze zones. Aangezien iedere atleet uniek is, verschillen de trainingszones ook sterk per atleet. Aan de hand van onze professionele apparatuur kunnen wij jouw ‘drempels’ nauwkeurig bepalen en daarmee de trainingszones vaststellen. Zo bepalen wij waar de verbeterpunten liggen en waar wij tijdens het traject de focus op moeten leggen.

 

Hardloop-specifieke krachttraining
Uit onderzoek is gebleken dat krachttraining de loopprestaties verbetert en een groot aantal hardloopblessures helpt te voorkomen. Aangezien hardlopen een hele specifieke beweging is, zou een algemeen krachttrainingsprogramma dat puur gericht is op spiergroei juist de hardloopprestaties kunnen verminderen. Door de toepassing van hardloop-specifieke krachttraining, o.a. gericht op het verbeteren van de zogenoemde ‘co-contracties’, helpen wij jou bij het verbeteren van de functionele kracht tijdens het lopen.

 

Hardloopanalyse

Door de uitvoering van een hardloopanalyse kunnen wij specifiek bepalen waar de persoonlijke verbeterpunten liggen om enerzijds de hardloopprestaties te verbeteren en anderzijds blessures te voorkomen. Zo kan het krachttrainingsprogramma nauwkeurig worden afgestemd op de atleet.

 

Voeding

Het belang van voeding wordt vaak onderschat maar is een zeer belangrijke factor tijdens lange afstandslopen. Zo zijn de timing en inname van de juiste voedingsstoffen van groot belang. Daarnaast kan het nemen van de juiste voedingsmiddelen maag- en darmklachten tijdens het rennen helpen voorkomen. Benieuwd wat en wanneer je moet eten op trainingsdagen, de dagen voor de wedstrijd, de ochtend voor de wedstrijd en tijdens de wedstrijden? Met onze voedingsprogramma’s en adviezen helpen wij je graag optimaal voor te bereiden op jouw halve marathon.

 

Blessurepreventie

Bij Frix geloven wij erin dat voorkomen beter is dan genezen. Aangezien het trainen voor bijvoorbeeld een halve marathon een grote belasting is, zorgen wij ervoor dat deze belasting gedurende het traject nauwkeurig wordt gemonitord aan de hand van de Acute-Chronic Ratio (AC-R) en feedback vanuit de atleet. Op basis van deze gegevens kunnen wij het programma tussentijds aanpassen met als doel om zonder klachten aan de start te staan. Ook voor jouw wekelijkse training is ons doel om fit te worden én te blijven!    

 

Hoe werkt bijvoorbeeld de voorbereiding op een sportief evenement?

  • We starten met een online vragenlijst waarbij we jou als atleet in kaart brengen.
  • Tijdens het eerste consult bepalen wij jouw lichaamswaarden en voeren wij de drempeltest met evt. aanvullende testen behorende tot jouw gekozen pakket uit.
  • Tijdens het tweede consult (een week na de metingen) bespreken we de opgestelde trainings- en/of voedingsprogramma’s.
  • Na de bespreking wordt er een datum gepland waarbij er een start wordt gemaakt met de hardloop-specifieke krachttraining.
  • De opeenvolgende maanden vindt er één keer per maand een tussenevaluatie plaats waarbij de waargenomen belasting in kaart wordt gebracht en trainings- en/of voedingsprogramma’s eventueel kunnen worden aangepast. Deze evaluatie kan zowel fysiek in de praktijk als online plaatsvinden.
  • Een week voor de wedstrijd worden de laatste vragen voor de wedstrijd beantwoord en een racestrategie opgesteld.

 

Basis Voorbereiding Evenement (16 weken)
€120,- / 4 weken*
Antropometrie meting
Longfunctietest
Drempeltest (ademgasanalyse)
Persoonlijk hardloopschema
1-op-1 begeleiding
Performance training
Bespreking raceplan
Aanvullend Voorbereiding Evenement (16 weken)
€145,- / 4 weken*
Basis pakket
Persoonlijk voedingsplan
Totaal Voorbereiding Evenement (16 weken)
€170,- / 4 weken*
Aanvullend pakket
Hardloopanalyse

*De voorbereiding is voor een duur van 16 weken en niet maandelijks opzegbaar. Een kortere of langere voorbereidingstijd? Vraag naar de mogelijkheden en prijzen.

Basis Trainingsbegeleiding
€60,- / 4 weken*
Persoonlijk hardloopschema
1-op-1 begeleiding
Performance training
Aanvullend Trainingsbegeleiding
€85,- / 4 weken*
Basis trainingsbegeleiding pakket
Persoonlijke voedingsplan
Totaal Trainingsbegeleiding
€110 / 4 weken*
Aanvullend trainingsbegeleiding pakket
Hardloopanalyse

*Dit abonnement is maandelijks opzegbaar. Echt gericht aan de slag? Boek dan je inspanningstest erbij met 15% korting!