Waarom Frix?
Op deze pagina proberen we antwoord te geven op veelgestelde vragen wat betreft blessures en fysiotherapie. Staat je vraag er niet bij? Stel stuur ons rustig een berichtje. Of vraag een specialist.
Wat is het verschil tussen de screening en een intake?
De screening gaat vooraf aan een intake wanneer een patiënt zonder verwijzing van een arts bij de fysiotherapeut komt. Is er wel een verwijzing dan is er geen screening nodig omdat de huisarts dit dan al heeft gedaan.
Waarom is een intake en onderzoek na een verwijzing duurder dan na een intake?
Dit komt doordat een intake en onderzoek na een verwijzing geldt als één behandeling waarbij de screening gedaan is door de huisarts. Bij een intake en onderzoek na een screening wordt de screening vooraf gedaan door ons. Deze screening wordt apart van de intake en onderzoek na screening gedeclareerd. Kortom, een intake en onderzoek na screening is eigenlijk een dubbele behandeling waardoor de prijs van de intake en onderzoek na screening goedkoper is. De prijs van een screening wordt hier namelijk nog bij opgeteld. Deze prijzen gelden natuurlijk alleen als u niet aanvullend verzekerd bent. Bij een aanvullende verzekering worden de intake en onderzoek na screening of verwijzing altijd vergoed.
Wat is het verschil tussen een éénmalig onderzoek en een screening?
Een éénmalig onderzoek is op basis van een doorverwijzing van een arts met een schriftelijk gerichte vraag aan ons. Het éénmalige onderzoek dat wij uitvoeren genereert vervolgens informatie voor de fysiotherapeutische diagnose wat als basis zal dienen voor de toekomstige behandeling. Een screening is voor ons bedoeld om te kijken of verder fysiotherapeutische onderzoek zonder tussenkomst van een arts geïndiceerd is. Wij zullen kijken of uw klachten binnen het gebied van de fysiotherapeut valt.
Bij welke zorgverzekeringen zijn jullie aangesloten?
Wij hebben dit jaar niet met elke zorgverzekeraar een contract afgesloten. Bij de zorgverzekeraars waarmee wij een contract hebben afgesloten wordt de behandeling rechtstreeks en volledig vergoed. Bij de zorgverzekeraars waarmee wij geen contract hebben afgesloten moet de behandeling door jou zelf ingediend worden bij de zorgverzekeraar. We hebben dit hier voor je op een rijtje gezet!
Hoe weet ik het aantal behandelingen dat vergoed wordt door mijn zorgverzekeraar?
U kunt dit terugvinden in uw polisoverzicht of door te bellen met uw zorgverzekeraar. Tevens kunnen wij op basis van uw zorggegevens zien wat het aantal behandeling is dat u vergoed krijgt.
Hoe verder als het maximaal aantal vergoede behandelingen op is maar de klacht nog niet over?
Dit zullen wij met u overleggen voordat uw behandelingen op zijn, zodat u weet wat de opties zijn als uw klacht nog niet over is.
Hoe worden behandelingen vergoed door mijn zorgverzekeraar?
De zorgverzekeraar regelt dit rechtstreeks met ons, u hoeft daar verder niks voor te doen.
Hoe kan ik bij jullie betalen voor niet vergoede zorg en/of trainingen?
U kunt dit bedrag overmaken op onze rekening, contant voldoen of pinnen op onze locatie in Elburg.
Kan ik voor de deur parkeren?
Wij hebben gratis parkeergelegenheid voor de deur.
Hebben jullie kleedruimtes en douches?
Wij hebben aparte kleedkamerruimte, hier is ruimte om uw kleding te verwisselen. Verder zijn er kluisjes aanwezig om waardevolle spullen in op te slaan. Tevens is er een douche aanwezig om u na afloop van een training op te frissen.
Andere mensen beoordelen ons met een
9,2
‘’Een stel zeer gedreven jonge mensen die weten wat ze doen. Zeer tevreden.’’
Josette Ellenbroek