Menu
Sluiten
Afspraak maken

U kunt natuurlijk altijd een online afspraak plannen. Vul hiervoor het intake formulier in.

Elburg

Industriestraat 18 A-B

8081 HG Elburg

 

Oosterwolde

Zwarteweg 15

8097 PR Oosterwolde

Openingstijden
Maandag
07:30 - 21:30 uur
Di t/m do
07:30 - 21:00 uur
Vrijdag
07:30 - 18:00 uur
Zaterdag
08:00 - 11:30 uur
Zondag
Gesloten

Performance training

Verbeter sportprestaties met performance training.

Werk aan jouw atletisch vermogen!

 

Tijdens deze performance trainingen ligt de focus op het verbeteren van het atletisch vermogen en wordt er gewerkt aan de fysieke randvoorwaarden die de sport van de speler(s) vraagt. Er zijn verschillende trainingstype die wij aan kunnen bieden: functionele krachttraining, functionele snelheid training, hersteltraining en/of conditietraining. De performance trainingen kunnen individueel op locatie van Frix uitgevoerd worden, maar zijn ook als team op eigen locatie aan te vragen. 

 

Functionele krachttraining

Tijdens de functionele krachttraining gaat het om oefeningen die totale lichaamsbewegingen en patronen nabootsen die je ziet in bewegingspatroon ten behoeve van de specifieke sport. Het verbetert de relatie tussen het zenuwstelsel en het bewegingsapparaat waardoor men krachtige bewegingspatronen ontwikkeld.

Als je kijkt naar het bewegingsverloop tijdens het uitvoeren van de sport zie je een veelal complexe bewegingen. Door te trainen op fitness apparaten worden spiergroepen geïsoleerd getraind, een goede basis en een veilige manier van krachttraining maar niet functioneel. Er worden namelijk geen complete bewegingen gemaakt, hierdoor is er weinig transfer van de krachttraining naar de bewegingen tijdens je sport. Tijdens functioneel trainen is coördinatie tussen de spiergroepen een belangrijk element. Hiervoor worden veelal staande oefeningen met aquabags, elastieken, medicineballen en verschillende ondergronden gebruikt.

 

Functionele snelheid training

Voor het ontwikkelen van functionele snelheid is fysieke snelheid slechts een element van vele. Andere technische elementen die men vaak vergeet zijn onder andere stabiliteit, explosiviteit, wendbaarheid en reactiesnelheid. Een spelsporter trekt zelden lange rechte sprints. Het zijn vaak korte sprints die eindigen in een abrupte stop om vervolgens van richting te veranderen. Het vermogen om snel te kunnen waarnemen en daarop te anticiperen bepaalt de kwaliteit van de fysieke snelheid.

 

Hersteltraining

Hersteltraining is een vorm van fysieke training die gericht is op het herstellen van het lichaam na intensieve activiteit of letsel. Het richt zich op het verminderen van spierpijn, het bevorderen van de bloedcirculatie en het verhogen van de flexibiliteit van het lichaam. Hersteltraining omvat vaak lichte tot matige inspanning om de spieren te ontspannen en het herstelproces te bespoedigen. Door het opnemen van hersteltraining in je routine na een intensieve training of letsel, kan je je lichaam helpen zich te herstellen en opnieuw op te bouwen, en blessures helpen voorkomen. 

 

Conditietraining

Conditietraining voor sporters is gericht op het verbeteren van het uithoudingsvermogen van het lichaam om beter te presteren in hun specifieke sport. De nadruk ligt op het ontwikkelen van de juiste energievoorraden en -systemen om te voldoen aan de fysieke eisen. Dit omvat vaak veel intervaltraining en het werken op hoge intensiteit, evenals dynamische oefeningen om snelheid en kracht te verbeteren. Het is belangrijk om conditietraining te combineren met sport-specifieke training om een ​​evenwichtige en geoptimaliseerde prestatie te bereiken.

Waarom Frix?

 

  • Frix is hét zorg- en kenniscentrum van Noord- en Midden-Nederland
  • Vergoed door zorgverzekeraar*
  • Directe toegang tot de meest geavanceerde testapparatuur
  • Je kunt snel terecht
  • Alle specialisaties onder één dak

 

Maak een afspraak

Qualiview

Andere mensen beoordelen ons met een

9,2

‘’Een stel zeer gedreven jonge mensen die weten wat ze doen. Zeer tevreden.’’

Josette Ellenbroek